Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant |
Auteur |
Message |
jac.bu Membre
|
Posté le: 16-Nov-02 12:43:45 Sujet du message: problèmes suite à routeur |
|
|
Ne pouvant avoir l'ADSL, je suis sur NUMERIS, via un routeur ZyXEL (Prestige 200 series).
Depuis que j'ai ce routeur, je n'ai plus accès à iSpQ (VideoConférence).
Si je passe en direct, via le modem interne... tout fonctionne.
Pour info, je suis sous OS.X 10.2.2
Via le routeur, je suis connecté à TISCALI (illimité de jour) - Mais : ISPQ ne fonctionne pas !
En direct, j'ai accès à Wanadoo ou FREE - et ça marche, mais je dois payer les communications : - (((
Alors, je vous demande conseil sur ce qui doit être modifié...
Merci d'avance.
JB jac.buz@tiscali.fr _________________ (Mac...et Video... Bienvenue aux passionnés !) |
|
|
|
fredtravers Grand clavardeur
|
Posté le: 16-Nov-02 14:07:17 Sujet du message: |
|
|
ispq ne passe pas les routeurs dans sa version actuelle, je crois que c'est explicite sur leur serveur
par contre ivisit et yahoomessager se jouent des routeurs
voilà
nb) vous pouvez tenter d'ouvrir les ports de ispq sur votre routeur, moi je n'ai jamais reussi à obtenir le passage des données
`
cf leur site pour les reglages |
|
|
|
jac.bu Membre
|
Posté le: 16-Nov-02 14:59:44 Sujet du message: routeur |
|
|
voilà ce que Nanocom dit :
Discussion Thread
---------------------------------------------------------------
Response (Tommy) - 11/14/2002 08:02 PM
Hello, What type of internet connection are you using? Who is your internet service provider? Are you using a router, firewall, or any other type of port mapping hardware or software?
The iSpQ Quick Messages (QMs) are sent from user to user via direct connection. In order to receive iSpQ QMs, you must be able to directly connect with other iSpQ users and receive data on ports 2000-2003.
If you use a firewall, ensure that ports 2000-2003 are unblocked to receive incoming data directed to your external internet IP address from any outside IP address. Some Internet Service Providers (ISP) may block some or all ports between 2000-2003 by default, so please check with your ISP to ensure these ports are not blocked.
If you use a proxy, you may need to bypass or disable the proxy for iSpQ to function properly.
If you are running a home network your network must be able to accept incoming data on ports 2000-2003 sent to your external internet IP address directly from the senders IP address. Your network must also be configured to forward this incoming data to the machine on your network that is running iSpQ. You will only be able to use iSpQ on one machine on your network if all machines are sharing the same external internet IP address.
Please refer to your firewall or network sharing device documentation for specific configuration details. _________________ (Mac...et Video... Bienvenue aux passionnés !) |
|
|
|
|